Klavierspeler

Als klavecinist trad ik op met verschillende ensembles met historische instrumenten: Anima Eterna, B’Rock orchestra, het Huelgas Ensemble, Il Fondamento, La Petite Bande

In kamermuziek treed ik op met Guido de Neve (barok viool), Anne Cambier (sopraan), Tony Nijs (altviool)


festivals

Ik ben curator geweest van 3 festivals: Jacobus Festival Oude Muziek (Gent in juli), Passions et Lamentations (Luxemburg), en Stille Kunst (Luxemburg)


pers

CantoLX und OPL feuern 1300-köpfiges Auditorium an. (…) Unter Frank Agsteribbes temperamentvoller Führung bringen die Sängerinnen und Sänger von cantoLX diese Intentionen auch intonationssicher, klangschön und ausdrucksstark zur Geltung. (…) Johannes Schmidt in Luxemburger Wort

“Purcells ronduit sublieme muziek wordt uitstekend gediend door Frank Agsteribbe en zijn ensemble B'Rock.” Stefaan Moens, De Morgen

“Frank Agsteribbe, één van de sterren van de avond.” Stefan Grondelaers, De Standaard, naar aanleiding van het openingsconcert van het KlaraFestival: concert met Simone Kermes, Alexei Lubimov en Concerto Köln, in BOZAR, Brussel.

“Componist Frank Agsteribbe is een meester van de subtiliteit, in een hoogst persoonlijke stijl. Door enkele accenten, soms in onopvallende noten, brengt hij een merkwaardige toets aan, een soort Musica reservata van nu.” Yves Knockaert, Kunst en Cultuur

In de encore, een slimme en geestige bewerking van Mozarts Rondo alla Turca, koppelde dirigent Frank Agsteribbe zijn eigen muzikale verbeelding aan die van B'Rock. Het resultaat was de perfecte afsluiter van een festival dat ontroerd, verdiept maar ook geamuseerd heeft.” Stefan Grondelaers, De Standaard

“Das flämische Barockorchester B'Rock unter der Leitung von Frank Agsteribbe hatte am Samstag bei seinem grandiosen Auftritt in der Friedenskirche ein paar ausgewählte Ausschnitte aus der musikalischen Türkenverniedlichung europäischer Komponisten unter dem Titel „On the road to Mozart's Harem" präsentiert.” Dirk Becker, Der Tagesspiegel

“Die 16-köpfige Truppe ließ keinen Zweifel daran, dass es sich um lohnende Ausgrabungen handelte: schon der eingangs präsentierten Sinfonie Nr. 12 C-Dur widmete sie sich mit mitreißender Spiellaune und kernigem, druckvollen Spiel; im schnellen Schlusssatz gaben sie kräftig Gas, blieben bei aller Vitalität aber erfreulich präzise und klangschön. Frank Agsteribbe behielt vom Cembalo aus das Geschehen im Blick.”  Hanna Styrie, Rhein-Erft-Rundschau

“Frank Agsteribbe weet de oude muziek met een grote zin voor subtiliteit te vertolken.” Yves Senden, Tijdschrift Vlaanderen